06. A szauna használata (3.)

Miután megtanultuk, hogy a szauna használata milyen formában helyes szaunázás előtt, illetve szaunázás közben, tudjunk meg többet arról, mihez kezdjünk, ha végeztünk a szaunázással! 

Miután kiléptünk a szaunából

Szaunázás után pihenjünk akár 10-15 percet is, azután langyos, majd egyre hidegebb vízzel zuhanyozzunk le, hogy az összes bőrön maradt salakanyagtól megszabaduljunk. Ne használjunk meleg vizet, mert azzal ismét izzadást idézünk elő. A cél a test hőmérsékletének fokozatos visszaállítása.

Szánjunk időt a pihenésre, semmiképp se kezdjünk azonnal sportolni. A test hosszú megterhelésnek volt kitéve, a testmozgás ilyenkor megerőltető lenne a számára. Az elvesztett folyadék és ásványi anyagok pótlására igyunk ásványvizet vagy cukormentes gyümölcslevet, ha pedig megéheztünk, könnyű ételekkel csillapítsuk éhségünket. A test szaunázás után is folyamatosan regenerálódik, így nem ajánlatos nehéz ételekkel terhelni. Rendkívül ajánlott a masszázs, ugyanis hatékonysága ilyenkor a háromszorosára nő.

Mint látjuk, fontos, hogy odafigyeléssel, gondosan tartsuk be az előírásokat és tanácsokat, mivel ezzel is a saját pihenésünket és megtisztulásunkat fokozzuk. Még ha elsőre kissé bonyolultnak is tűnik ez a „procedúra”, biztosíthatunk róla, hogy minden egyes perce megéri. Ez a befektetett egy-másfél óra olyan élményekkel gazdagíthat minket napról napra, amilyeneket semmilyen más tevékenységgel nem tudunk pótolni.

2018-10-12T13:30:03+00:00